Share

Ska vi riva hela haket?

Igår var det gasque på Uplands: Jericho Kapitel, som precis som namnet antyder går ut på att försöka riva vår grann-nation och konkurrent Västmanlands-Dala nation eftersom det fula huset är en styggelse i Uppsalas landskap, genom att gå sju varv runt den. Tyvärr rasade inte huset i år heller - bättre lycka nästa gång.

Det bästa med hela gasquen var i alla fall att jag hade Moa som bordsdam! Är inte hon i Kina, kanske ni tänker...



Det stoppar inte oss! Moa och Anna, som också är en Uplänning på vift i Kina, var med oss via videochatt. Awesome.



Mitt emot mig satt Annas pojkvän Marcus som kallas för Dryg, fast han är typ världens gulligaste. Jag brukar ha extremt svårt för folk som använder frasen "tjeeena snygging" på nån slags hittepådialekt när de ser en (vem har inte det?), men han kommer undan med det. En bedrift, må jag säga.

Imorgon när jag varken jobbar, festar eller är bakis ska jag skriva ett ordentligt inlägg om hur ojämlikhet skapas i nutid, men den dagen är ännu inte här. Nu blir det chips och serier i sängen! Mm!

Hoppas ni hade en superhelg ni med!

/Zäta


Share



Kommentarer
Postat av: Qwat

Åh vad fint att de kunde vara med på gasque trots det fysiska avståndet! Vive la technologie!

2011-03-13 @ 20:12:39



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0