Share

Något som vore fett

Jag vet att jag är världssämst på att blogga för tillfället, men det har sina förklaringar. För det första har jag hemtenta. Det går typ urdåligt med den.

För det andra håller jag på och funderar över framtiden. IGEN. Den här gången är det naturvetenskapen som spökar. Jag saaaaknar dig Sofiaaaa, säger den. Jaja, den skulle ha sagt det om den var ett spöke i alla fall. (För er som inte känt eller läst mig i flera år kan jag inflika att jag drömde om att bli evolutionsbiolog som liten och gick NV bioteknologi på gymnasiet.)

Vet ni vad jag önskar allra mest just, (möjligtvis bortsett från lösning på ojämlikheten i världen)? Att hitta ett utbildningsprogram som jag känner mig hemma på, som leder till något vettigt jag kan ha som bas i framtiden och som behandlar i alla fall en del av alla de saker jag är intresserad av. Det skulle vara fett.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, du anar inte hur skönt det är att du skriver sådär! Inte för att jag gottar mig i din vilsenhet, men jag känner verkligen precis likadant. Ibland börjar man inbilla sig att alla andra vet exakt vad de vill göra, viktigt att komma ihåg att man inte är ensam. Jag vill göra tusen saker och samtidigt inte en enda. Sjukt frustrerande när man samtidigt känner sig redo att komma igång med studier etc.

2011-10-27 @ 15:22:36
URL: http://notes-about-freedom.blogspot.com
Postat av: Visselpaj

Ja, det är svårt att veta vilka av alla underbara drömmar och tankar som man ska satsa på.

För min egen del har det hjälpt att fråga sig själv: Vilka saker kan jag tänka mig att syssla med dag ut och dag in, vare sig jag har inspiration eller inte?

2011-10-27 @ 18:13:00
URL: http://visselpaj.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0