Share

Tre tips

Tips 1. 
Imorgon får du gärna komma och lyssna på mig, och typ 15 andra coola feminister (Bianca och Tiffany Kronlöf, Dotterbolaget, Nina Björk, Diana Mulinari, PotatoPotato osv...) på Moriskan i Malmö! Då är det nämligen Feministisk fest med medley mot vinster i välfärden som Malmö feministiska nätverk ordnar efter demonstrationen med Folkkampanj för gemensam välfärd. Jag pratar ca 20.15.
 
 
Demonstrera mot vinster i välfärden kan du göra i hela Sverige! En majoritet av Sveriges befolkning är mot vinstdrivande företag inom skola, vård och omsorg - men politiskerna lyssnar inte. Låt oss se till att de lyssnar!!!
 
Tips 2.
Påven har blivit snäll. Eller typ. Läs själv. 
 
Nu har påven utfärdat en programförklaring för kyrkan. I den säger han att han vill se kyrka som är öppen också för frånskilda, homosexuella och för kvinnor som gjort abort. (...) Francikus säger också att kyrkans fokus ska vara att sprida evangeliet och inte att hänga upp sig på frågor som rör abort, äktenskap för personer av samma kön och preventivmedel.
 
Alltså det är självklart forfarande problematiskt att homosexuella handlingar är en synd och att abort och skiljsmässa ens är ett issue, men med tanke på var Katolska kyrkan började känns detta som en stor seger!
 
Tips 3. 
Maila en riksdagsledamot. Jan Eriksson (M) hävdade i SVT Debatt att han aldrig upplevt att folk var mot skattesänkningar (som inkräktar på den gemensamma välfärden): "Jag har ju inte fått några större mängder mail i min mailbox från människor som tackar nej till en skattesänkning".
 
...låt oss som inte håller med om att mer pengar i plånboken till de redan rika är det viktigaste, meddela detta till Jan Eriksson och faktiskt fylla hans inkorg! [email protected] 
 
 
Vissa skriver genomtänkta utläggningar om varför högre skatt är viktigt. Jag lägger hellre tid på annat än moderater och fattade mig kort. Jag tror att budskapet kan ha gått fram. 
 
 
 
/Zäta
 
 
 
Share



Kommentarer
Postat av: SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Nu har jag mailat! Hoppas fler hänger på. Vad gör den där femhundringen för nytta i min plånbok när jag sliter ihjäl mig på jobbet pga färre resurser för elever i behov av extra stöd?

2013-09-20 @ 21:42:00
URL: http://minasannaord.wordpress.com
Postat av: E

"Sänkt skatt är som att kissa i sängen. Först är det varmt och skönt men efter ett tag blir det kallt och obehagligt." Jag skickade också ett litet mail till moderaten, hoppas fler hänger på.

2013-09-20 @ 22:21:04
Postat av: Ung Tant

Synd att jag flyttat till fel sida av landet för Feministisk fest på Moriskan hade varit fett. Tur att vi i alla fall hade Demonstration mot vinster i välfärden även här i Umeå.

2013-09-21 @ 20:42:57
URL: http://ung-tant.blogspot.se/
Postat av: Sam

Har skickat mail!

2013-09-22 @ 17:49:41



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0