Share

Penisavgjutningar och myskväll

Det skulle kunna vara en sammanfattning av vad vi hunnit med sedan sist. Igar var vi som sagt pa ett erotikmusem. Det var, som hela denna resa, en total slump att vi hamnade där. Vi är pa väg mot Kaiser-Wilhelm-kyrkan, en vacker kyrka som blev totalt sönderbombad under andra världskriget, när jag ser en skylt där det star "Erotikmuseeum 100m"

Efter lite övertalning gar H med pa att ga dit. Det visar sig vara en fullträff. Det är intressant fakta blandat med interaktiva skärmar och avgjutna penisar. Hittills är detta vad jag utnyttjat mina tyskakunskaper mest till, att översätta sexmyter och fakta om könssjukdomar för H. (Jag vagar inte prata tyska! Maste man göra bort sig bara för att öva, när alla kan engelska?)  Hur som helst var det ett stört roligt museum. Till och med H, som kan vara en av de prydaste människorna jag känner, kommenterade upplevelsen med: "Jag är sa glad att vi gick dit, det var jätteroligt!" 

Kvällen igar ägnades at välbehövligt lungt-tagande. Vi drack te, at choklad, skrev i resedagboken och la oss innan tolv. Det kanske ska nämnas att jag var fortfarande bakis när jag somnade.

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter onekligen som ett schysst museum. Ska jag inte missa om jag far till Berlin i framtiden.

2009-07-11 @ 19:06:05



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0