Share

Najs eller majs

Alla som någon gång sett det smått hysteriska barnprogrammet Bobster, har också sett biten där ungdomarna recenserar musikvideos men hjälp av godis (najs!) och plastbajskorvar (bajs!). Momentet kallas för najs eller bajs. Detta skulle motsvarar väl ungeför mode- och medie-bloggarnas "veckans hiss eller diss, snäll eller gnäll och pepp eller depp.

Själv har jag inget emot bajs. Jag tycker såklart att det hör hemma i toaletten och vill heslt inte vara i närheten av det, men vi mår så mycket bättre när vi bajsar än när vi låter bli. Men majs däremot. Fyyyyy sjutton. Det är det äckligaste jag vet! Därför tänkte jag att mina tönt-listekategorier kunde få heta najs eller majs. Och nej, jag tänkte inte recensera musikvideos...

(Ja, jag är fett begåvad i Paint)

¤ Civilekonomernas jämställdhet har minskat. Löneskillnaden mellan män och kvinnor, som inte kan förklaras av arbetsuppgifter eller år på samma arbetsplats, har ökat sedan 2006. Inom bankväsendet skiljer det nästan tio procent. Typ 5000 kr mindre i månaden. Det blir ju en del pengar i slutändan...

¤ Min vänsterarm håller på att ramla av. Efter fem timmars köande och en spruta i armen, är detta tacken?



¤ It's a girl! Heja Cecilia Malmström som blir Sveriges EU-kommisionär istället för Calle. Men hon är ju inte moderat, hur tänker du Fredrik? "Hon är den absolut mest erfarna, kompetenta och passande för jobbet." Yay! Jämställdheten lever!

¤ Alla ni som skrivit uppmuntrande, smarta och seriösa kommentarer den senaste tiden. Det gör mig verkligen glad.


/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Candy

Men majs är ju gott ju! =O



Svar: Jag tror mig kunna se en genusaspekt också eftersom det tjatas så jäääääävla mycket om kvinnlighet när man diskuterar vikt. Aldrig manlighet, förutom om det gäller muskler då. För som kvinna ska man ju vara smal, men inte FÖR smal, för killar "vill ha nåt att ta i". Åh. Jag blir så trött...

2009-11-19 @ 20:19:30
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Stina

du är så himla finurlig, och det gör mig så glad. hoppas vi ses snart =)

2009-11-19 @ 20:41:52
URL: http://stinablomback.blogg.se/
Postat av: Zettermark

Candy. Verkligen, det förtjänar ett eget inlägg. (Majs är döööööden!)



Stina: Jag som trodde att jag var en humorlös bitterfitta ;)

2009-11-19 @ 21:15:56
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Det var ju jävlen!

Haha, nej. Förlåt. Jag missade den varianten av bad. Men det inträffar mig inte så ofta, så du får ta det som en ursäkt! ;)

2009-11-19 @ 22:14:18
URL: http://detvarjujavlen.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

åh vad jag älskar majs

2009-11-23 @ 21:09:21
URL: http://sophedeluxe.devote.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0