Share

Bilder som dödar oss långsamt

Idag är jag lite för trött för att skriva något vettigt, och delar istället den här otroligt intressanta och skrämmande dokumentären om kvinnobilder i reklamer och vad de får för effekt. Det är visserligen i en Amerikans kontext, men vår kultur är i mångt och mycket snarlik så det har absolut relevans även här. Hon är rolig också

Killing us softly 3 av Jean Kilbourne

Jag vet att jag riskerar att låta som en gymnasielärare om jag säger "titta gärna på den inför morgondagens inlägg" men faktum är att jag har planer på att analysera de allvarligare följder som hon tar upp i dokumentären.

Ses imorgon!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

åh den här såg jag för typ fyra år sen, så himla bra! tror den fick mig att bli feminist på riktigt!

2010-09-08 @ 23:11:49
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Amanda Svalin

http://intersektionellsolidaritet.wordpress.com/2010/09/14/valkommen-till-fejkland/






Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0