Share

Fler feministiska perspektiv på världen!

Del II om tolkningsföreträde kommer snart, men jag ville bara infoga en glad nyhet utifall någon har missat det: Sverige ska få en ny feministisk nättidning! Det är inte en tidning som bara handlar om jämställdhet eller kvinnofrågor, utan som tar upp det mest, men ur ett feministiskt perspektiv. Jag ser verkligen fram emot lanseringen och hoppas att många kommer att prenumerera så att den växer sig stor och viktig i mediesverige!

Vi får väl se om det dyker upp någon artikel där av mig någon gång i framtiden. Jag skulle tycka att det vore jättekul att bidra.


/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

jag tänkte faktiskt på det här om dan, att om jag ska bli något inom journalistik så ska det bli att skriva i en feministisk tidning! Men eftersom man inte kan plugga genusvetenskap i London, så tänkte jag fråga ifall du visste några bra böcker om feminism och genus som du kunde hänvisa till för att lära sig på egen hand?

2010-09-26 @ 13:25:47
URL: http://sophedeluxe.devote.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0