Share

Om Carl Bildt själv får välja

Jag har ju som ni vet en liten (mycket ensidig och oseriös) tävling med Carl Bildt på Bloglovin, och en sak slog mig nyss. För att bli sorterad under en viss kategori i denna tjänst, som exempelvis Politik, måste du själv gå in och fixa det. Du måste bli medlem, koppla din blogg till kontot genom att publicera en viss kod och sedan ställa in den kategori och beskrivning du vill ha.

Det gör mig på något sätt lite lycklig att tänka på hur vår utrikesminister sitter där i vid ett stort myndigt skrivbort, iklädd slips och begynnande flint, och pekfingervalsar in på Bloglovins förstasida. Hur han navigerar mellan cupcakes, feministiska krönikor och rosa sidvisningsräknare för att med ett bestämt ansiktuttryck klicka i att hans blogg till hör kategorin Politik.





Kan inte någon begåvad människa typ teckna det scenariot? Åå, världen är så fin ibland!

/Zäta

PS. Och alla som tänker party-poopa och säga att det är hans sekreterare eller mediaansvarige eller whatever som har gjort det kan bara typ... låta bli. Party är så mycket roligare än poop!
Share



Kommentarer
Postat av: fanny

Jag kan tänka mig att bloglovin själva fixar in bloggar som är stora i vissa kategorier. Nu har ju Bildt inte så många läsare där men alla vet ju vad han bloggar om. Men om inte så är det fint.

2011-03-22 @ 17:47:54
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Eclipse and Vega

Hahaha, tack för att du finns! Jag menar förstås inte bara för detta roliga inlägg utan för allt det viktiga och intressanta du tar upp. Jag går säkert in minst två gånger om dagen för att kolla om du har skrivit något nytt. Beroendeframkallande!

2011-03-22 @ 20:01:30
URL: http://www.eclipseandvega.devote.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0