Share

Inuti universitetsaulan, bakom scenen, under repetitioner, framför 70 män - utanför lådan



Den här veckan skriver jag C-uppsats i Genusvetenskap på dagarna och kokar kaffe åt män på kvällarna. Vi är pigor för drängar som sjunger. Vi pratar kärleksbekymmer och har på oss "Think outside the cocks" T-shirten från Bang.  Vi ler snällt mot utklädda män och diskuterar genuspedagogik i kulisserna. Vi skriver fyndiga lappar som vi själva skrattar högst åt och sätter fram mackor som går åt på fem minuter.


Jag och min bästa Elin jobbar för sjunde året året i rad bakom scenen på manskören Orphei Drängars Caprice. Det är roligt och lite motsägelsefullt, men vem vill vara förutsägbar?

/Zäta
Share



Kommentarer



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0