Share

Om kommentarer, debatt och nätkärlek

Ibland blir jag så stolt över bloggen. Inte för att den är uppskattad eller för att jag känner att jag kan göra nytta, utan för att den verkar uppmuntra till vettig debatt i kommentarsfälten. Interaktivitet blir gärna överskattad. Har Newsmill gjort världen till en bättre, öppnare plats? Knappast. Just därför blir jag stolt över mina läsare och över att jag har byggt upp en sida som öppnar för dessa debatter.

Ni sitter inne med så mycket kunskap och intressanta perspektiv! Och när jag säger så hoppas jag att ni förstår att detta är min beskrivning av alla de vanliga, fundersamma, smått osammanhängande eller klara, roliga och kritiska, korta och långa, glada och galna kommentarer ni skriver. Jag träffade en läsare på stan häromdagen som sa att hon kollade på bloggen sporadiskt, men aldrig kommit sig för, eller kanske vågat, skriva en kommentar: Alla andra verkade så pålästa. Jag tycker det är otroligt roligt när debatten lyfter, men jag har absolut inga kunskapskrav på era kommentarer!

Varje litet "bra skrivet!" uppskattas. Väldigt mycket.

Jag läser alla kommentarer och brukar ofta gå in på era bloggar om ni har några, även om jag inte hinner läsa och kommentera allt.

Jag gillar era kommentarer. Jag gillar er. Varken mer eller mindre. Så att ni vet liksom.

/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har känt ett tag att din blogg är nåt alldeles särskilt (och därför hör till min favorit). Dina inlägg är alltid intressanta, tankeväckande och peppande. Den uppmuntrar till reflektion och diskussion och det är kommentarsfälten ett tydligt tecken på.



(Jag gillar alldeles särskilt dina videobloggar :))

2011-05-20 @ 09:14:56
URL: http://alung.blogg.se/
Postat av: eliz

Jag vi gillarej med! ;) Definitivt min favoritblogg, delad etta med Lady Dahmers. De få dagar jag inte är hela dagen på lasarettet eller umgås med folk så sitter jag framför datorn och går in på din blogg flera gånger om dagen :$



Och på V-loggarna får man verkligen en känsla av att sitta och konversera med dig.

2011-05-20 @ 09:53:49
URL: http://greenstuffonyourfloor.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Sofia!

Jag undrar om du kunde skriva ett blogginlägg som en ordlista med terminologi? Som du nämnde har många av dina läsare mycket kunskap om ämnet, medan andra (inklusive mig själv) försöker lära sig. Det är ganska nyligen som jag har börjat lära mig begrepp som transgender och transsexuell och jag har märkt att faktamassorna är överväldigande. Därför skulle jag verkligen uppskatta om du kunde ha en ordlista där du reder ut olika begrepp osv. Tack för en intressant blogg!

2011-05-20 @ 12:04:57
Postat av: Moa

Vi gillar dig också!

2011-05-20 @ 13:02:25
Postat av: Intersexorwhat

Jag tycker att du har en jättebra blogg, bsdv! :D

Jag önskar att jag var lika bra på att skriva sådär mycket och ofta som du gör!

2011-05-20 @ 18:11:41
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/
Postat av: Lowan

"Inte för att den är uppskattad eller för att jag känner att jag kan göra nytta"



Där har du fel. Du och din blogg har lärt mig så oerhört mycket inom feminism så det inte är sant.

2011-05-20 @ 18:29:44
URL: http://lillalowan.blogspot.com/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0