Share

En sällsynt, lycklig ensamhet

Å vet ni vad jag har gjort idag? Hela dagen, alldeles alldeles ensam? Ingenting!
 
Absoult, absolut ingenting. Ingenting produktivt, nyttigt eller intressant. Jag har skrivit lite saker, ämnade för mina egna ögon och sjungit lite saker, ämnade för mina egna öron (fast grannarna kan ha fått sig ett par toner till livs eftersom jag satt i trädgården) och tittat på ett par dokumentärer bara för mitt eget nöjes skull och badat fötterna i den egenhädigt uppblåsta babypoolen, bara för att det var skönt.
 
 
 
Jag har varken tvättat, städat, bloggat, umgåtts, ringt eller rakat.
 
Och det känns så jäkla bra. Jag inser aldrig förrän efteråt att jag behöver vara ensam ibland. Jag älskar utmaningar, människor och samtal. Jag vill vara nära, veta mer, göra bättre. Jag vill också lata mig, men det har inte hänt sedan långt innan tentaperioden att det fanns en hel dag över till ensam-lathet. Fy tusan vad gött det är.
 
På riktigt alltså. Jag känner det här härliga lycko-pirret i hela kroppen just nu, bara för att jag har fått hänga med den viktigaste personen i mitt liv en hel dag. 
 
Du borde prova det du också. Du är så himla viktig.
 
/Zäta
 
 
 
Share



Kommentarer
Postat av: #

*egenmunnigt uppblåst :P

2013-07-11 @ 22:24:05



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0