Share

Tisdagstips


Allt blir roligare i färg, även patriarkatet!

Kolla in tidningen The Guardians interaktiva sammanställning av kvinnors rättigheter i världen! http://www.theguardian.com/global-development/ng-interactive/2014/feb/04/womens-rights-country-by-country-interactive?CMP=fb_gu 

Klicka på olika regioner och sedan länder för att se hur de ligger till inom olika viktiga kvinnorättsfrågor. Informationen kommer från FN och Världsbanken och ger förstås en grov bild, men himla intressant. 

Hur ligger det till i världens (fjärde) mest jämställda land då?




En bit kvar. 

Feminismen har utan tvekan gått alldeles för kort. Tur att det är valår!

/Zäta





Share



Kommentarer
Postat av: ??

Hej! Jag tyckte att det var svårt att förstå diagrammen i det här inlägget och skulle uppskatta om du kunde förklara dem lite. För övrigt tycker jag att din blogg är fantastiskt bra och jag försöker sprida den så gott jag kan!

2014-02-05 @ 15:59:49
Postat av: Isabella

Hejsan! Det här är ju en helt sanslöst bra blogg! Du skriver smart, klokt och rakt om så otroligt viktiga saker. Kan inte fatta att det dröjt så länge innan jag hittat hit :) Det här är månadens höjdpunkt för mig. Tack för att du skriver. Varma hälsningar, Isabella

2014-02-10 @ 17:50:28



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0