Share

Ett tack och ett kidnappat efternamn

Hej kära läsare, och tack! Jag får så mycket nätkärlek emellanåt att det inte är klokt! Men jag försöker ta åt mig, för det är klart att det kräver tid och energi att skriva en sån här blogg.

Det är inte alltid uppenbart ens för mig, eftersom jag verkar prioritera aktivism, skriverier, körsång, föreläsningar, studiecirklar, vänner, kvällskurser i retorik och typ tv-serier framför detta rätt ofta, men faktum är att jag också går på läkarprogrammet. Och ibland, som nu, har jag tentaperiod. Även om jag ofta klagar på utbildningen och sällan prioriterar studierna så högt som jag kanske borde, vill jag bli klar och typ instifta en ny specialitet i form av genusmedicin. Och då behövs tyvärrtentaperioderna ägnas åt tentaplugg. 

MEN jag är ju som ni märkt inte så fasligt disciplinerad, så det finns alltid saker att läsa ändå. 

1. Ballaste projektet jag är med i:
http://www.dethänder.nu
En feministisk antologi till stöd för F!s valfond. Hur fint är inte det? Verkligen så många coola feminister där att jag smäller av!

2. Jag börjar väl så smått göra mig hemmastadd på Twitter. Där skriver jag såklart om feminism och hbtq-frågor, med inslag av medicinskt nörderi och triviala tankar. Emellanåt är jag faktiskt rolig. 
@zettermark, förstås.

https://twitter.com/zettermark/status/449563376893837312

3. Instagram. Där heter jag, eh... "zettermark" (Funderar ibland på hur poppis jag är bland mina släktingar som kidnappat vårt efternamn...)

instagram.com/zettermark 

Bjuder bland annat på selfies, med och utan röntgenstrålning.



Puss och hej, ses efter tentan!

/Zäta






Share



Kommentarer
Postat av: patientperspektiv

Jag är en av dem som gillar dina texter så jag ser fram emot när tentaperioden är över och du kommer tillbaka. Lycka till med tentorna!

2014-04-04 @ 16:24:27
URL: http://patientperspektiv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vad har hänt med din hand? just curious :)

Svar: Var med om en olycka i december, fick ett träd över mig i en storm och bröt handen. Fick en liten stålplatta inopererad för att det skulle läka rakt. :)
Zettermark med Z

2014-04-07 @ 09:36:24



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0