Share

Det här med folk som blir provocerade och puckade kommentarer

Sen verkar det som ni är lite trögfattade, ni hånar videon men inser inte vad den EGENTLIGEN var avsedd för: För svenska män !!!

svenska män är påväg att överge er! snabbare än ni kan fatta! VANLIGA SVENSKA MÄN (både unga och fattiga, ur alla samhällsklasser och yrkeskategorier) väljer bort er, för Thailändskor, Polskor, Bulgariskor mm mm... !


- Marco

Men hallå. Inser du inte att vi redan har valt bort dig?* Du kan stå där och gorma hur mycket du vill. Det enda du kommer att generera hos oss** är en lätt road min.

Jag är inte ett dugg rädd för att bli bortvald av sexister.*** De valde jag själv bort för länge sedan. Nu kanske du skulle vilja lämna oss ifred? Ditt blaj gynnar ingen.

/Zäta


* Marco här är ett utmärkt exempel på tolkningsföreträde och förgivettaget aktörskap. Kvinnor ska bli valda av de aktiva männen, kvinnor har ingen egen vilja i hans resonemang.

**Jag ääälskar att "vi" är något slags stort maktmonster i Marcos resonemang, de feministiska bloggarna är kanske någon promille av bloggosfären.

***När jag skrev om att kalla sig feminist och hur det inte skrämmer bort män glömde jag nämna en sak. Män som tycker att amning är kvinnans främsta uppgift och dessutom är lite smårasistiska kan bli avskräckta. Som Marco här. Så det kan du ju, eh, ta med i beräkningen...


Share



Kommentarer
Postat av: Albin

Jag, ofta finns det många positiva aspekter av bortskrämningseffekter!

2010-10-28 @ 11:12:02
URL: http://eval.nu/blog
Postat av: Moa

Håller helt med dig, och Albin. Det blir så mycket lättare att veta vilka som är värda att umgås med.

2010-10-28 @ 11:44:48
Postat av: Dvärghundspossen

ASG Ungefär som om man hade gått runt och trott hela sitt liv att ALLA män inget hellre ville än att gifta sej med en, och sen får man reda på SOM EN CHOCK att det FINNS karlar som INTE VILL HA EN!

2010-10-29 @ 19:14:58
URL: http://dpossen.blogspot.com
Postat av: Anonym

"Men hallå. Inser du inte att vi redan har valt bort dig?*"



__



Hahahaha!! =D Jag är inte ens svensk! så därför står jag som en tredje part utanför, och betraktar de tragiska svenska kvinnorna, och deras inte riktigt lika tragiska bröder... =D

2010-11-15 @ 10:08:55
Postat av: Anonym

/Zäta



* Marco här är ett utmärkt exempel på tolkningsföreträde och förgivettaget aktörskap. Kvinnor ska bli valda av de aktiva männen, kvinnor har ingen egen vilja i hans resonemang.

_______________



nej, jag blev tex vald av min kvinna! hon är från mitt hemland, och jag åkte själv ner för att träffa en fru eftersom min mamma föreslog en kvinna som jag inte gillade.. och då åkte jag till min hemstad i mitt hemland och där jobbade jag ett halövår på min brors företag och RÅKADE träffa en kvinna som var kund och jag hade först inte ens kollat på henne men när hon började mejla mej så fick jag upp ögonen för henne och blev kär i henne och idag är hon en del av min familj. Vi är lyckliga. Hon kan svenska nu och de va faktiskt HON som började irritera sig på den svenska feminismen, jag har tidigare inte brytt mej så mycket om samhällsfrågor.



Haha det va bara lite info som kan va bra för fördomsfulla genusmänniskor som tror att invandrare brukar ha tvångsäktenskap osv....



Till ämnet:



Nej Zäta, jag menade snarare att SVENSKA kvinnor inte har så stort val! eftersom få MÄN vill gifta sig med er!



kvinnor kan ni säkert gifta er med! varför inte inom "rörelsen"? =D Då kan ni ju hålla ihop och hata omvärlden gemensamt, i små mysiga kollektiv i trähusormåden med små kollektiva odlingar runt knuten? JAG VÄLKOMNAR LESBISK FEMINISM! det är det yttersta steget mot att isolera normala människor från ideologer! Och alla får vad de vill ha!



Jag är inte förespråkare av mobbing eller lidande, tvärtom så skulle ju lesbiska feminist-kollektiv bidra till färre konflikter och färre "maktkamper"...



och Zäta - just att du skrev ordet "sexistisk" visar hur lite du förstår! det är ju DETTA som är hela orsaken till att jag anser att ni svenska likhetsfeminister bör leva lesbiskt och avhålla er från män! Jag menar faktumet att ni kallar saker för "sexistiskt" osv!



Hur skulle JAG kunna bli "bortvald" av Svenska kvinnor?



jag menar, jag brukade ju inte ens ringa dagen efter jag haft en svensk tjej hemma hos mej över natten? =D Det är standard hos oss invandrarkillar (menar en stor majoritet) att:



"gärna ligga med svenska tjejer, men sen när de är dags för familj så blir det inte en svensk tjej"



Låter detta "rasistiskt"? Bra isåfall! =D För orsaken ligger i KULTUR och VÄRDERINGAR! inte i hudfärger!



Sen slutkommentaren "Nu kanske du skulle vilja lämna oss ifred? Ditt blaj gynnar ingen."



Vah ??? :o "gynna"?? så ni sitter och skriver kommentarer för att "gynna" någon???



eh jo.. det gynnar ju mej eftersom det är KUL! =D mer än så behövs inte för min del!

..Kul att röra om i bikupan som består av svenska självömkande medelklasstanter... =D



JAG förföljer inte ER! Jag menar jag SKRIVER ju bara, och KOMMENTERAR era utsagor..



medan ni Svenska tjejer faktiskt FÖRFÖLJER MÄNNEN! (jo faktiskt även jag får nästan dagligen flirtiga blickar och ibland frågor om jag är gift och dylika frågor) av svenska tjejer!!!



jag avvisar dem alltid eftersom jag är gift, och hade gjort det även om jag varit ogift, ifall det inte bara rörde sig om tillfälligt sex.



Så vem vem förföljer vem egentligen?



jag har ju bara försökt förklara varför svenska tjejer inte duger att skaffa familj med...



2010-11-15 @ 10:31:46
Postat av: Zettermark

Vilken tur att jag lever i en lesbisk relation då....

2010-11-15 @ 10:41:44
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Marco Diamani

Zäta, varför blev jag inte förvånad nu? =D



i min kultur anses det fullständigt oacceptabelt med homosex, och min mamma skulle porta mig för all framtid om jag blev homo..



Men som sagt så tycker jag homsexualitet bland svenska kvinnor är något POSITIVT! =D



Snälla kan du inte hjälpa till att omvända fler svenska kvinnor ?? de svenska kvinnor som är "bi" kan ju omvändas till att välja bort männen...



Det är i allafall MIN förhoppning !

2010-11-15 @ 11:07:52
Postat av: Marco Diamani

Zäta, men en liten varning: När alla svenska kvinnor blivit lesbiska, så kommer kanske vi män att höja priset på sperma tusenfallt ! =D



och eftersom kvinnor alltid är så fixerade vid att skaffa barn (även de som hävdar att "jag vill inte ha barn" när de är 30) så lär ni betala även då oavsett pris!



2010-11-15 @ 11:13:51
Postat av: Zettermark

Jag darrar av skräck.

2010-11-15 @ 11:26:09
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Amina Avdic

efter att har jag läst den här dialogen måste jag säga att jag håller med Marco. Ni svenskar är ju ateister och förstår inte att man och kvinna är skapat för ett liv tillsammans där vi kompletterar varandra och har varsin roll. Inte "konkurerar" med varandra.

Verka inte som ni svenskar är speciellt lyckliga faktisk. Jag tror ni behöver återvända till religionen och de gamla värderingarna



mvh Amina, 26 år, Alby.

2011-04-12 @ 08:15:45



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0